01 آذر 1403

معرفی پرسنل واحد فن آوری اطلاعات

نام و نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

سمت

پست الکترونیک

منصور زارع

کارشناس مهندسی تکنولوژی نرم افزار رایانه

کارشناس فن آوری اطلاعات

zaremansur@sums.ac.ir

شرح وظایف

فصل اول : وظایف عمومی کارشناسان فناوری اطلاعات

تهیه و به روز نگاه داشتنن ،شناسنامه تجهیزات رایانه ای ، تجهیزات شبکه و تجهیزات مرکز تلفن و شناسنامه نرم افزارهای موجود ،به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجوددر واحدها

پس از تهیه شناسنامه ها بصورت کاغذی لازم است در نرم افزار ICTM وارد گردد و در صورت جابجایی یا خرید تجهیزات جدید ،سایت به روز گردد .

ارسال گزارش فعالیت های انجام شده در قالب فرم های تدوین شده و دستورالعمل های مدیریت و سالانه به مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات

انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تایید فاکتورهای خرید در محدوده سقف مجاز در بخشنامه های ارسال شده از طرف مدیریت خدمات پشتیبانی دانشگاه و خرید طبق لیست تجهیزات مجاز که در سایت سخت افزار موجود می باشد .

حضور مستمر در جلسات هماهنگی و بازآموزی های برگزار شده توسط مدیریت و در مواقعی که حضور ممکن نیست ،کسب اجازه از مدیریت

اعلام نیازهای آموزشی به مدیریت و ارتقا سطح علمی و عملی با گرفتن آموزشهای لازم و...

بازدید از سایتهای خبری ICT جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فنی و اطلاع از تکنولوژیهای جدید جهانی

بازدید مستمر از وب سایت مدیریت فناوری اطلاعات و واحدهای زیر مجموعه ( مانند سایت شبکه رابطین http://itrabet.sums.ac.ir ، سایت سخت افزار http://hw.sums.ac.ir ، سایت اینترنت و سایت مخابرات

http://internet.sums.ac.irhttp://mokhaberat.sums.ac.ir

فصل دوم : وظایف در حوزه سخت افزار

دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ای

بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید ، یا عدم تایید نیاز

تهیه لیست تجهیزات مناسب با نیازطبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات

تایید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت و اعلام نظر احتمالی در زمینه قیمت ها

بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده وفاکتور تایید شده

الصاق برچسب لیست قطعات داخلی رایانه ها همراه با مشخصات فنی و تاریخ شروع و خاتمه گارانتی قطعات بصورت مشخص بر

روی رایانه های خریداری شده

- تکمیل فرم مخصوص چک لیست سیستم

الصاق برچسب کنترل فنی در پشت کیس

نصب سیستم عامل هاو نرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد

تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده

نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات

فصل سوم : وظایف در حوزه شبکه

تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت

آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی

حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود

مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها

عیب یابی و رفع مشکل شبکه‌ای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه

آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکه Network +

مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه

فصل چهارم : وظایف در حوزه نرم افزار

پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم

مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها

هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها

همکاری در تهیه RFP

آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه ( مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ... )

آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیکیری مناسب تر مسائل مربوطه

نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها

تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری

مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری

فصل پنجم : وظایف در حوزه وب سایت

آشنایی با نزم افزار ایکاروس و آدرس های وب سایت واحد

بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه

آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت

به روز نگه داشتن مطالب وب سایت ( اخبار و اطلاعیه و ... )

نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود ،انتقال مشکلات وپیگیری آنها

فصل ششم : وظایف در حوزه اتوماسیون اداری

آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری

آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد

اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتومسیون اداری و کاربران ( فعال - تغییر سمت و ....) در آن مرکز

فصل هفتم : وظایف در حوزه اینترنت

شناسایی error های سیستم جهت اتصال به اینترنت

راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم درخواست ویا شخصیو یااشتراک خطوط ADSL

شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود