28 مهر 1403

  • 1399/11/13
  • - تعداد بازدید: 492
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان بختگان

شعار روز ملی هوای پاک امسال «هوای پاک ، تعهد مسئولان،مشارکت مردم »

.

شعار روز ملی هوای پاک امسال «هوای پاک ، تعهد مسئولان،مشارکت مردم » نامگذاری شده است .
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بختگان، امسال شعار روز« هوای پاک ، تعهد مسئولان ، مشارکت مردم» تعیین شده که نشان می دهد تعهد مسئولان و مشارکت مردم سهم اصلی در کاهش آلاینده ها و داشتن هوایی سالم برای نفس کشیدن دارد.
«رحمت اله محمدجانی » سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بختگان، در این رابطه بیان کرد: در فصل پاییز و زمستان به علت سرد بودن سطح کره زمین و تجمع آلاینده هادر سطح زمین ، در شهر های بزرگ صنعتی و پر جمعیت ، احتمال آلودگی هوا افزایش می یابد ، در این شرایط بهترین راه کاهش مواجه با آلاینده های هوا ماندن در خانه و فضای بسته است که این امر در زمان اپیدمی کرونا بسیار حائز اهمیت است.
محمدجانی افزود: این در حالی است که در شهرهای کوچکی مانند شهرستان بختگان با توجه به خیابان های بسیار خوب و وسیعی که دارد و نظر به اینکه شهردار به واسطه پایین بودن درآمد و تنگناهای مالی ، قدرت توسعه فضای سبز را به میزان مورد نیاز ندارد ، پیشنهاد می گردد مشارکت مردم در امر ایجاد فضای سبز به صورت حس مالکیت به عنوان کمربند سبز نقطه ای در نظر گرفته شود هم برای کاشت ، داشت و نگهداری . باشد که مردم شریف بختگان بدین صورت در ایجاد هوای پاک مشارکت داشته باشند.
«مصطفی بابری» مسئول واحد سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان بختگان، گفت: امروز مبحث آلودگی هوا آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است . در صورتی که هر انسان روزانه 10 برابر غذای مصرفی یعنی حدودا 12 کیلوگرم هوا مصرف میکند و متاسفانه سرطان های دستگاه تنفسی آمار بالایی را در میان هموطنان دارد.
او ادامه داد: از جمله مواد خطرناک می توان به استنشاق دود و دسته دوم در منازل مسکونی افراد سیگاری اشاره کرد.خصوصا زنان باردار، کودکان و افراد سالمند در گروه های بسیار آسیب پذیر می باشند.
بابری افزود: موضوع مهم بعدی در سطح شهرستان گرد و غبار ناشی از وضعیت خشکسالی و نامطلوب دریاچه بختگان و طشک می باشد.
پایان خبر 
  • گروه خبری : اخبار,شبکه بهداشت و درمان شهرستان بختگان
  • کد خبری : 35850
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید